top of page
Αναζήτηση

Τι λέει το dressing code της εταιρίας σας για το brand σας;


"Smart casual" ή "Casual"; Ιδού η απορία! Και ποια η διαφορά;

Το dressing code μπορεί να λέει περισσότερα για την επωνυμία σας και το brand σας από όσα νομίζετε. Λέει όμως αυτά που θέλετε εσείς να λέει; ή μήπως όχι;


Ως επιχειρηματίας και ιδρυτής της εταιρείας σας, γνωρίζετε ότι είναι στο χέρι σας να διαμορφώσετε τον ενδυματολογικό κώδικα του γραφείου σας όπως σας ταιριάζει. Εάν θέλετε να διατηρήσετε τα παραδοσιακά πρότυπα της επίσημης επαγγελματικής ενδυμασίας δηλαδή το formal business dressing, είναι δικαίωμα σας. Αν πάλι συμφωνήσετε με τους συναδέλφους και τους εργαζόμενους σας να φορούν φόρμα και σαγιονάρες (εφόσον τελειώσει η δουλειά), είναι επίσης στο χέρι σας.


Όμως, η επιλογή σας στο dressing code μπορεί να λέει περισσότερα για την επωνυμία σας από όσα φαντάζεστε. Αν και φαίνεται κατι μικρό στο μεγάλο επιχειρηματικό σας πλάνο, αξίζει να το λάβετε υπόψη σας εάν ενδιαφέρεστε για την παραγωγικότητα, το ηθικό και την εικόνα της ομάδας σας.


Η πτώση του dressing code



Δεν υπάρχει σωστό ή λάθο dressing code για να υιοθετήσετε, αλλά κάθε ενδυματολογικός κώδικας έχει πιθανά πλεονεκτήματα και αδυναμίες στο σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον.


Σύμφωνα με έρευνα του OfficeTeam, που αναφέρθηκε από τους LA Times, ο μέσος ενδυματολογικός κώδικας στις Ηνωμένες Πολιτείες οδεύει προς το λιγότερο επίσημο. Περίπου τα μισά ανώτερα στελέχη πιστεύουν ότι τα ρούχα των υπαλλήλων τους είναι λιγότερο επίσημα από αυτά που φορούσαν μόλις πριν από πέντε χρόνια, με το 47% να δείχνει ότι οι εργαζόμενοί τους ντύνονται «πολύ ανέμελα».

Μπορούμε να δούμε την εκδήλωση αυτής της τάσης σε όλα τα επίπεδα. Για παράδειγμα, πάρτε την JPMorgan Chase , μια κλασική εταιρεία της Wall Street με περισσότερους από 237.000 υπαλλήλους. Ο χρηματοπιστωτικός κλάδος θεωρείται ιστορικά ως ένας από τους πιο αυστηρούς όσον αφορά το dressing code, αναγκάζοντας τους υπαλλήλους να ντύνονται σε επαγγελματικό επίσημο ύφος σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις. Ωστόσο, η JPMorgan Chase έκανε πρόσφατα τη στροφή προς την επαγγελματική καθημερινή ενδυμασία, δηλαδή το smart casual.


Στο άλλο άκρο του φάσματος βρίσκονται εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google, η οποία δεν έχει κανένα επίσημο dress code . Για του λόγου το αληθές, το casual dressing δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο στη Silicon Valley . Οι επιχειρηματίες εκεί θέλουν να δημιουργήσουν χαλαρά εργασιακά περιβάλλοντα, όπου οι εργαζόμενοι είναι παθιασμένοι με τη δουλειά τους. Έτσι, οι εργοδότες βλέπουν το υπερβολικά επιτηδευμένο ντύσιμο ως απόσπαση της προσοχής από την πραγματική εργασία.


Καθορισμός όρων: τι σημαίνουν όλα αυτά;


Ο ενδυματολογικός σας κώδικας, ή η έλλειψή του, δεν θα έχει πολύ νόημα, παρά μόνο αν χρησιμοποιείτε τη σωστή ορολογία για να τον περιγράψετε.


Όλοι έχουμε μια αίσθηση του τι είναι casual ή "smart casual" ντύσιμο. Σε ένα casual ντύσιμο, μπορείτε να φορέσετε σχεδόν οτιδήποτε θέλετε, αρκεί να μην είναι αποκρουστικό. Σε ένα κομψό casual ή αλλιώς casual chic ντύσιμο, θα συνδυάζατε ένα ωραίο τζιν (χωρίς σκισίματα) και ίσως ένα πουκάμισο πόλο ή μια ωραία μπλούζα.


Το επαγγελματικό επίσημο ή business casual ντύσιμο, από την άλλη πλευρά, είναι επίσης ριζωμένο μέσα μας. για τους άνδρες, περιλαμβάνει κοστούμι και γραβάτα, ενώ για τις γυναίκες, σημαίνει παντελόνι ή φόρεμα στις γραμμές του σώματος μεν αλλά όχι κολλητό δε.


Το Business casual είναι το σημείο όπου οι περισσότεροι αρχίζουν να μπερδεύονται, καθώς συνδυάζει δύο αντιφατικούς όρους business + casual. Ενώ όμως δεν υπάρχει καθολικός τυπικός ορισμός, όλοι οι στυλίστες συμφωνούμε στο ότι τα casual ενδύματα και αξεσουάρ όπως τα τζιν, τα σορτς, τα μπλουζάκια, τα αθλητικά παπούτσια και τα σανδάλια δεν είναι κατάλληλα για ένα business casual ντύσιμο.


Αντίθετα, οι κατάλληλες επιλογές θα μπορούσαν να είναι chinos, πόλο και loafers, αλλά και δερμάτινα oxford, με μπλουζάκι και σακάκι (αλλά όχι γραβάτα). Λόγω αυτού του εύρους ενδυμάτων που περιλαμβάνει, το business casual έχει γίνει κορυφαία επιλογή για τις αναποφάσιστες εταιρείες.


Έχει επίσης το πλεονέκτημα ότι επειδή προσφέρει τόσες πολλές επιλογές για τους εργαζόμενους, μπορεί να τους βοηθήσει να επιτύχουν μια καθαρή και περιποιημένη εμφάνιση συνδυάζοντας οικονομικά κομμάτια, αλλά και πιο ακριβά ανάλογα με το budget τους.



Είναι δίκοπο μαχαίρι


Η γενική εικόνα είναι ότι όσο πιο επίσημος είναι ο ενδυματολογικός σας κώδικας, τόσο πιο σοβαρά θα αντιμετωπίζουν οι υπάλληλοί σας τη δουλειά τους και τόσο πιο επαγγελματίες θα φαίνεστε στους πελάτες σας. Όσο πιο casual είναι ο ενδυματολογικός σας κώδικας, τόσο πιο χαλαροί και λιγότερο αγχωμένοι θα είναι οι υπάλληλοί σας, αλλά μπορεί επίσης να αποσπώνται πιο εύκολα ή να δίνουν κακή εντύπωση στους πελάτες.


Δεν έχουν γίνει πολλές επιστημονικές μελέτες για να καθοριστεί πώς ο ενδυματολογικός σας κώδικας επηρεάζει την απόδοση των εργαζομένων, αλλά υπάρχουν μερικές δευτερεύουσες μελέτες που πρέπει να εξετάσετε. Για παράδειγμα, υπήρξε μια μελέτη που διαπίστωσε ότι η χρήση dressing code θα μπορούσε να βελτιώσει την απόδοση στα τεστ νοημοσύνης, υποδηλώνοντας ότι η απόδοσή μας μπορεί να επηρεαστεί από τον τύπο του ντυσίματος που επιλέγουμε να φοράμε.


Οι αναφερόμενες έρευνες δείχνουν ότι το 61% των ερωτηθέντων είπε ότι πίστευε ότι ο υπάρχων ενδυματολογικός κώδικας δεν είχε θετικό αντίκτυπο στην παραγωγικότητά τους ενώ το 45% των ανθρώπων πίστευαν ότι θα ήταν πιο παραγωγικοί φορώντας ρούχα με τα οποία ένιωθαν πιο άνετα. Έως και 12% των ερωτηθέντων είχαν σκεφτεί να εγκαταλείψουν τη δουλειά τους μόνο και μόνο λόγω του επιβεβλημένου dress code, κάτι που δείχνει ότι οι άνθρωποι παίρνουν το dressing code στα σοβαρά.


Δεδομένων των παραπάνω και επειδή οι ατομικές προτιμήσεις και απαντήσεις στο ντύσιμο ποικίλλουν τόσο σημαντικά, είναι σχεδόν αδύνατο να βγάλουμε ένα καθολικό συμπέρασμα. Αυτό που είναι προφανές, ωστόσο, είναι ότι κάθε επίπεδο του dressing code συνοδεύεται από δυνατά και αδύνατα σημεία, και οι περισσότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται για το τι φοράνε.

Σίγουρα λοιπόν, είναι προς το συμφέρον σας να επιλέξετε τον ενδυματολογικό κώδικα που αντικατοπτρίζει καλύτερα την κουλτούρα της εταιρίας σας και απευθύνεται στα άτομα που θέλετε να προσλάβετε. Είναι οι υπάλληλοί σας ο τύπος που είναι παθιασμένος με τη δουλειά του και θέλουν απλώς να εργάζεται όσο το δυνατόν πιο άνετα; Ή μήπως είναι ο τύπος που θέλει να αντικατοπτρίζει μια "επαγγελματική περσόνα" και να εμφανίζεται όσο πιο εκλεπτυσμένος/η γίνεται;


Είτε παρουσιάζετε την επιχείρησή σας σε έναν νέο πελάτη, σε έναν νέο υπάλληλο ή στην ομάδα που γνωρίζετε εδώ και χρόνια, ο ενδυματολογικός σας κώδικας έχει τη δυνατότητα να τα πει όλα. Φροντίστε να το ορίσετε με σύνεση.



by Maria Tsiouni

77 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page